Fronton

Wynajem powierzchni biurowych w Krakowie – biznes, który błyskawicznie się rozwija

17 sierpień 2018, 15:52

Nieruchomości komercyjne cieszą się w Polsce dużym zainteresowaniem zarówno ze strony krajowych, jak i zagranicznych inwestorów. Lokale są wynajmowane na różne potrzeby, jednak szczególne wymagania dotyczą powierzchni biurowych. Tych można znaleźć mnóstwo w dużych miastach Polski, np. w Krakowie.

Kraków popularny wśród przedsiębiorców

Na koniec 2017 roku w Krakowie dostępnych było ponad 100 tys. m2 powierzchni biurowej na wynajem. Ponad połowę nowej podaży tego typu nieruchomości na rynkach regionalnych oferował właśnie Kraków. Świadczy to ni mniej, ni więcej o tym, że to właśnie stolica Małopolski jest jednym z głównych centrów biznesowych – coraz więcej firm chce tu lokalizować swoje siedziby.

Kraków cieszy się zainteresowaniem ze strony przedsiębiorców z wielu powodów. Przede wszystkim jest to bogaty rynek o dużym zasięgu, nowoczesny i stale rozwijający się w różnych kierunkach. Co więcej, oferta nieruchomości na wynajem jest tutaj naprawdę atrakcyjna – ich właściciele prześcigają się w spełnianiu potrzeb zarówno polskich, jak i zagranicznych podmiotów.

Atrakcyjna przestrzeń biurowa

Aby zainteresować potencjalnych wynajmujących przestrzenią biurową, trzeba włożyć w jej przygotowanie i utrzymanie niemało czasu i pieniędzy. Poprzeczka postawiona jest naprawdę wysoko, więc nie chcąc dać się wyprzedzić konkurencji, trzeba być cały czas o krok do przodu. Jak powinny być przygotowane powierzchnie biurowe do wynajęcia? Przede wszystkim muszą gwarantować przestrzeń niezbędną danemu podmiotowi do realizacji jego zadań. Poszczególne pomieszczenia powinny być stosunkowo przestronne – zbyt małe pokoje nie cieszą się zainteresowaniem. Niezbędne jest także zagwarantowanie przestrzeni sanitarnej i gospodarczej, z której będą mogli korzystać pracownicy oraz osoby odpowiedzialne za utrzymanie czystości czy ochronę obiektu.

Warto oferować nieruchomości, które są atrakcyjne pod względem wizualnym i przygotowane do wprowadzenia się "od zaraz" – wykończone, odświeżone, wyposażone w sprzęty AGD do użytku pracowników i w niektóre meble (np. znajdujące się we wspólnej kuchni). Resztę warto zostawić samym najemcom – pozwolić im zdecydować o wystroju, umeblowaniu i pozostałym wyposażeniu.

Nie bez znaczenia w przypadku przestrzeni biurowej jest także lokalizacja. Największą popularnością cieszą się oczywiście budynki zlokalizowane w centralnych częściach miasta, ponieważ ułatwia to dojazd pracownikom i spotkania z klientami/kontrahentami oraz niewątpliwie podnosi prestiż firmy. Nie musi to być ścisłe centrum, jednak z punktu widzenia deweloperów czy inwestorów warto lokalizować swoje projekty tam, gdzie natężenie ruchu jest duże, a komunikacja wygodna i rozbudowana.

Rynek nieruchomości ma różne oblicza, a pomieszczenia biurowe to jedno z nich – bardzo ważne z punktu widzenia rozwoju gospodarki. Warto, aby pamiętali o tym zarówno właściciele budynków, jak i osoby zainteresowane wynajmem przestrzeni biurowej.