Fronton

Wynajem lokalu biurowego – jak wybrać dobrą nieruchomość?

04 marzec 2019, 12:17

Wybór lokalu pod biuro jest jedną z najważniejszych decyzji, które muszą podjąć osoby prowadzące firmę. Będzie od niej zależało wiele aspektów związanych z codzienną pracą – zarówno komfort i zadowolenie pracowników, jaki koszty utrzymania biura czy też kontakt z klientami. Dlatego należy dobrze zastanowić się, zanim podejmie się decyzję oraz zrobić wszystko, aby uniknąć popularnych "pułapek".

Lokale biurowe na wynajem – jak znaleźć najlepszą ofertę?

Oto najważniejsze kwestie, jakie należy brać pod uwagę, gdy wybiera się pomieszczenia biurowe na wynajem:

  1. Lokalizacja – musi być dogodna zarówno dla klientów odwiedzających firmę, jak i dla samych pracowników. Warto zatem zastanowić się, czy nie będzie problemu z dojazdem i parkowaniem, sprawdzić dostępność komunikacji miejskiej oraz czas dojazdu z różnych części miasta. Ważna jest także ogólna opinia o okolicy i o zlokalizowanych tam firmach – tę można poznać między innymi prowadząc mały research w Internecie.

  2. Metraż – czyli ilość i wielkość pomieszczeń biurowych, dostęp do pomieszczeń sanitarnych, kuchni, schowków itd. W pierwszej kolejności warto zastanowić się, jak duża przestrzeń będzie potrzebna, a potem sprawdzić, czy dostępne oferty spełniają ten warunek.

  3. Wyposażenie – umeblowanie i wyposażenie biura zwykle leży po stronie najemcy, jednak ważne jest to, jak prezentują się pozostałe części budynku, czy dostępna jest np. winda, jakie jest wyposażenie toalet i pomieszczeń gospodarczych, jaki jest ogólny standard i wygląd budynku.

  4. Cena wynajmu – niestety często bywa dużym hamulcem jeśli chodzi o wybór nieruchomości. Zbyt wygórowana cena z góry przekreśla niektóre opcje, podejrzanie niska cena może natomiast przepowiadać jakieś przyszłe problemy. Nie bez powodu tak tani lokal stoi przecież pusty - warto w takim wypadku zbadać temat, zanim podejmie się decyzję.

  5. Kontakt z właścicielem – to, w jaki sposób traktuje nas właściciel (lub też zarządca budynku występujący w jego imieniu) ma bardzo duże znaczenie. Relacje z osobą lub instytucją, z którą będziemy współpracować przez dłuższy czas i od której w pewnym stopniu uzależnimy najbliższą przyszłość naszej firmy, powinny być oparte na szacunku i otwartości. Opinie można zebrać od innych osób wynajmujących w danym budynku powierzchnie biurowe lub od poprzednich najemców (np. pytając, dlaczego zdecydowali się na wyprowadzkę).

Wynajem biura to jedna z kluczowych decyzji dla rozwoju firmy, dlatego warto podejść do tematu z rozwagą, jasno określić swoje wymagania oraz wytrwale szukać oferty, która im sprosta.

Czytaj również: Wynajem powierzchni biurowych w Krakowie – biznes, który błyskawicznie się rozwija

Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą biur do wynajęcia – być może znajdziesz tam ofertę, która spełni Twoje oczekiwania. Zapraszamy do współpracy!